انواع نبشی از نظر سایز بال ‌ها

نبشی: از لوازم ساختمانی با اهمیت است که در ساختمان های مختلف  به کار گرفته می شود. نبشی هم به صورت تکی و هم به صورت مرکب در سازه های مختلف استفاده می شود. این محصول در واقعی یکی از انواع پروفیل فلزی است که دارای دو بال عمود بر هم است ، البته در بعضی بال ها عمود بر هم نیستند و یک زاویه تقریبا ۹۰ درجه ای دارند .‌

نبشی | فروش انواع آهن آلات صنعتی | آهن ربات

این دو گونه علاوه بر شکل ظاهری کاربردهای متفاوتی نیز از هم دارند، ولی استحکام و دوام یکسانی دارند و بر اساس نیاز باید از هر یک از این دو ‌در جای درست خود استفاده کرد.

انواع نبشی

به دلیل شکل ویژه ای که دارد مقاومت بالایی دارد. به بیان دیگر این محصول چند برابر از حجم آهنی که به صورت ورقه ای یا هر نوع دیگری ساخته شده است استحکام دارد.

آهن ربات

در استحکام آن عوامل مختلفی چون برند سازنده، مواد اولیه ، میزان المان های به کار رفته در تولید آن تاثیر دارد . پس در زمان خرید این محصول باید به عوامل مختلفی دقت کنید تا یک‌ نوع را انتخاب کنید .

این محصول اغلب در دو سایز ۶ و ۱۲ متری در بازار عرضه می شود اما در ضخامت و انواع مختلفی دیگری نیز وجود دارد ،که در زیر بیشتر با انواع نبشی آشنا می شویم.

انواع نبشی از نظر روش ساخت

در دو جریان و روش کاملا متفاوت ساخته می شود که این دو فرایند سبب تفاوت  کاربرد و استحکام انها می شود  .  این محصول به دو‌ شیوه پرسی و فابریک تولید می شود.

قیمت نبشی | خرید انواع آهن آلات صنعتی | آهن ربات

فابریک

از آغاز ساخت به  همان شکل نهایی ساخته می شود . به بیان دیگر نخست  قالب مد نظر برای ساخت این محصول درست می شود و بر اساس جریان  نورد گرم مواد مذاب به صورت نبشی از قالب  بیرون آمده ، پس از سرد شدن نبشی فابریک شکل می گیرد.

پرسی

بر عکس نبشی فابریک  از آغاز به شکل نهایی ساخته نمی شود.  ابتدا بر روی فولاد جریان هایی انجام می شود و سپس این محصول شکل می گیرد.  در کل برای ساخت نبشی پرسی  ورقه های فولادی را از وسط خم  می کنند،  به آن فرم می دهند تا این محصول به وجود بیاید.

انواع نبشی از نظر شکل ظاهری

این محصول از نظر شکل ظاهری به دو دسته عمودی و Vشکل دسته بندی می شوند.

عمودی

دارای زاویه ای ۹۰ درجه بین بال ها است. این نوع محصول بسیار پر کاربرد است. از این شکل به نسبت نوع V شکل بیشتر تولید و عرضه می شود. البته این نوع به نام L شکل به خاطر شبیه بودن به این حرف انگلیسی، نیز  معروف است.

نبشی V شکل

این محصول به خاطر شکل ظاهری این محصول V شکل نام داد .این محصول به نسبت مدل عمودی زاویه ۹۰ درجه کمتری دارد و این زاویه بر اساس موارد استفاده کمتر و بیشتر می شود و تغییر می‌کند. این گونه نبشی برای مصارف خاصی استفاده می شود و کاربرد کمتری از مدل عمودی دارد.

 انواع نبشی از نظر سایز  بال ‌ها

علاوه بر شیوه ساخت و شکل ظاهری از لحاظ سایز بال نیز با هم فرق دارند . بال در واقع مقطع یا ضلع لبه این محصول است.  نبشی ها از لحاظ سایز بال  در دو گروه با بال مساوی و با بال نامساوی دسته بندی می شوند.

بال مساوی

دارای دو بال مساوی و یک اندازه است. به بیان دیگر هر دو ضلع نبشی در هر سو یک سایز دارد.  برای معین کردن سایز بال این نبشی ها از حرف انگلیسی و سایز بال به دنبال هم استفاده می کنند. به عنوان مثال یک نبشی با بال مساوی ۱۰ سانتیمتری با نام L100  شناخته می شود. از واحد میلیمتر برای اندازه ها استفاده می شود.

بال نامساوی

همانگونه که از نامش پیداست دارای دو مقطع یا ضلع  یکسان نیست. یکی از مقاطع این محصول کوچکتر از دیگری است. این نوع نبشی نیز همانند نوع قبلی با حرف L و سایز دو‌بال شناخته می شود. به عنوان مثال یک نبشی که دارای مقاطعی با سایز ۵۰ و ۷۰ میلیمتر است از نام L50*70 استفاده می شود. در این نوع محصول یک ضلع ۵۰ میلی متر و ضلع دیگر ۷۰ میلی متر است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : | 16:42 | نویسنده : moadeli |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب واعظ
  • وب آسانسور
  • وب طراحی سایت
  • وب سافت دانلود